بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارجی چیست ؟ Off Page SEO

صاحب سایت یا متخصص سئو با روش‌های مختلف از طریق گروه مشتریان یا افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) درخواست می‌کند تا لینک سایت را به اشتراک بگذارند. به زودی مقاله ای جامع با عنوان لینک سازی خارجی برای لوکال سئو را منتشر خواهیم کرد تا کامل تر به این موارد بپردازیم. اولین نوع و در عین حال بهترین نوع پیوندی که می توانید برای خودتان ایجاد کنید درخواست از مشتریان و شرکا است. از آن ها بخواهید در صورتی که وبلاگ دارند و یا از طریق شبکه های اجتماعی به شما لینک دهند. گوگل این نوع از لینک ها را بسیار دوست دارد زیرا طبیعی ترین لینک ها به شمار می آیند. یکی دیگر از ابزارهای مهم که به صورت پولی ارائه میشود و برای آنالیز لینک رقبا خیلی کاربردی است.

وبسایت‌هایی مانند  ahrefs ، MonitorBackLinks ، moz و … نیز ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای بررسی لینک‌های ورودی و خروجی وب‌سایت شما می‌باشند که توسط حرفه‌ای‌ترین مختصصین سئو مورد استفاده می‌باشند. از این رو بررسی این لینک‌ها و جلوگیری از ارجاع‌های نامربوط و بی ارزش برای حفظ وضعیت سئوی سایت اهمیت زیادی دارد. با استفاده از گوگل ادوردز، تبلیغات شما در بالای صفحه نتایج جستجو قرار می‌ گیرند، که به شما کمک می‌ کند تا به نتیجه رسیدن فرایند سئو بتوانید در کنار سایر رقبا به جذب مشتری بپردازید. در این حالت، بك لينك هايي كه با استفاده از فروم هاي مخفي، نظرات تقلبي يا روش هاي دیگر به سایت ارجاع داده می‌ شوند، استفاده می‌ شود.

در بحث لینک سازی خارجی، شما به موضوع بک لینک های فالو و نوفالو برخورد خواهید کرد و قطعا به تعداد دفعات خیلی زیادی این کلمات را خواهید شنید. لینک دادن به منابع معتبر دیگر در وب می تواند به شما در گرفتن بک لینک از آن ها کمک کرده و زمینه گرفتن بک لینک طبیعی را ایجاد کند. این یکی از بهترین تکنیک ها برای افزایش رتبه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. در نتیجه، وب مسترها به منظور بهبود رتبه‌های خود، شروع به تمرکز شدید در ایجاد لینک‌های خارجی به سایت‌های خود کردند. این امر منجر به ظهور تکنیک‌های مختلف ساخت لینک با کمک سئو کلاه سیاه، مانند مزارع لینک و دایرکتوری‌های اسپم که هدف آن فریب دادن PageRank بود، منجر شد.

RSS بیش از یک منبعی اطلاعاتی برای کاربران می‌باشد در نتیجه می‌تواند نقش مهمی را برای استراتژی‌های سئو خارجی ایفا کند. خوراک ها یا فیدهای RSS توسط موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو خیلی سریع ایندکس می‌شوند که می تواند به استراتژی سئوی سایت شما سرعت بخشد. داشتن یک بلاگ با محتوای آموزشی می‌تواند بهترین نتیجه را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

اگر محتوای شما نتواند مخاطب را درگیر کند، تاثیری در رشدتان نخواهد داشت. تگ کنونیکال، برچسبی است که در کد یک صفحه از سایت قرار می‌گیرد تا به موتورهای جستجو اعلام کند که نباید این صفحه را جدی بگیرند؛ چرا که تمام… در لینکدین می توانید علاوه بر گذاشتن پست در تایم لاین خود به انتشار مقالات طولانی نیز بپردازید و به راحتی می توانید به سایت و مقالات خود لینک دهید. پس به طور کلی باید با انکرتکست‌های مختلفی برای صفحات سایت لینک سازی انجام داد. گاهی اوقات می توان درصدی از لینک سازی را تنها به آدرس صفحه مورد نظر اختصاص داد بدون آنکه انکرتکست خاصی را برای آن در نظر گرفت. سعی کنید در برخی از لینک سازی های خود به صورت رندم از نام برند سایت خود نیز در انکر تکست استفاده کنید.

پس با بررسی ثانیه به ثانیه رقبای خود همیشه یک قدم جلوتر از آن ها گام بردارید. مسیر سئو یک مسیر طولانی و پر از مشکلات و سختی است پس مستمر و با پشتکار بالا به سئو داخلی و سئو خارجی وبسایت خودتان توجه کنید و با ترکیب این دو استراتژی به فروش بالای محصولات خود دست پیدا کنید. یکی از فاکتور های اساسی گوگل برای اعتبار دهی به وبسایت ها توسط الگوریتم های گوگل، توجه آن ها به سئو محلی و شناخته شدن کسب و کار در محل فعالیت خود می باشد. پس با لینکسازی در وبسایت هایی که در زمینه شغلی و فعالیت شما همسو می باشد، می توانید در صدر نتایج جستجوی کاربران اطراف خود باشید. سئو خارجی (External SEO) به تلاش برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو خارجی (مانند گوگل) با استفاده از عوامل خارجی سایت (مانند بک لینک ها) گفته می ‌شود.

سئو سایت و به طور ویژه سئو‌ خارجی یک فرایند زمان بر و مطمئن برای رشد سایت شما می‌باشد. به یا داشته باشید که آنالیز رقبا یک طرف کار و تدوین استراتژی کوتاه و بلند مدت برای لینک سازی و انجام فعالیت های خارج سایت یک بخش دیگر است. در سئو‌ خارجی طبیعی باشید و طبیعی رفتار کنید، این جمله شاید بزرگترین و مهم ترین نکته ایست که در off-page seo باید رعایت شود. همانطور که گفته شد برای لینک سازی باید در گام اول رقبا را یک به یک آنالیز کرده و با هوشمندی و رعایت یکسری نکات مهم، دست به انتخاب بزنید. جدا از آن اگر کسب و کار شما بتواند در حوزه ای خاص نامی شاخص برای خود دست و پا کند قطعا به راحتی می‌تواند از دیگران لینک دریافت کند. لینک سازی خارجی بخش قابل توجهی از فعالیت های off-page SEO را شامل می شود.

یکی از مواردی که امروزه بسیاری از وب سایت ها و کسب و کار ها از آن استفاده می کنند و محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد، مطالب ویروسی است. مثلا در اینستاگرام می گویند با تگ کردن دوسانتان زیر این پست جایزه بگیرید. البته پیش از بیان این نکات، لازم است بدانید که در صورت تشخیص گوگل از لینک خارجی شما به عنوان یک لینک مصنوعی، آن را حذف کرده و زحمت شما به هدر می‌رود. ضمن اینکه می‌تواند بر روی سایت شما تاثیرات منفی خود را داشته باشد و شرایط را برای رشد سایت شما سخت کند. از همین رو بهتر است تا با داشتن تخصص بالا به سمت لینک سازی مصنوعی بروید. توجه داشته باشید که قبل از شروع لینک سازی، ابتدا سایت هایی که دارای اعتبار دامنه خوب هستند را جدا کرده و در آنها ثبت نام کنید.

در نهایت می‌توان گفت سئو خارجی یک بخش بسیار مهم و تاثیرگذار در بهینه‌سازی سایت است. اگر در این بخش بتوانید خوب عمل کنید و در کنار آن از اصول سئو پیروی کنید امید می‌رود به نتایج بسیار خوبی در بهینه‌سازی سایت دست پیدا کند. برای اینکه بهترین کیفیت پیوند ها را داشته باشید ، می توانید اعتبار صفحه و اعتبار دامنه سایتی که از آن بک لینک گرفته اید را مشاهده کنید.

لینک سازی داخلی بیش از هر چیز در قدرت دادن به لندینگ پیج‌ها اهمیت دارد و هدایت کاربران به سوی هدف نهایی (فروش یا…) را تسهیل می‌کند. البته استراتژی صحیح و بررسی دقیق رفتارهای یک کاربر می‌تواند در قدرتمندتر کردن این صفحات فرود کمک کند. لینک خارجی سایت را می‌توان به دو دسته ارجاعات و بک لینک‌ها تقسیم کرد. اگر با تکنیک های بهینه سازی وب سایت آشنایی داشته باشید، حتماً تا به حال اصطلاحاتی مانند «لینک داخلی» و «لینک خارجی» را شنیده اید. لینک داخلی به لینکی گفته می شود که یک صفحه از وبسایت شما را به صفحه دیگری از صفحات سایت خودتان ارجاع می دهد.

قدم برداشته است و هر کاری را انجام می دهد تا با الگوریتم های به اصطلاح خفن خودش جلوی لینک سازی را بگیرد اما باز هم گوگل جان مونده تا برسی😂. شما بدون پیشینه حضور در کلاس هم می توانید در دوره لینک سازی پیشرفته شرکت داشته باشید. برخلاف لینک های nofollow لینک های dofollow توسط موتور های جستجو دنبال می شوند و به این صورت می توان وارد صفحه مقصد شد. همیشه در آخر مقالات و پست ها بخش نظرات یا فروم ها وجود دارند، UGC لینک هایی هستند که توسط کاربران در این بخش قرار داده می شوند.

این ویژگی به شما کمک می‌ کند تصمیمات بهتر درباره استراتژی تبلیغات خود بگیرید. هر کاری در ابتدا می‌تونه سخت باشه اما دانش و تجربه به آدم کمک می‌کنن که دیگه‌ کارها سخت و پیچیده نباشن. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. معمولا چنین حالت هایی که کاربر از طرف دوستان و آشنایان به یک سایت دعوت می شود ، اعتماد بیشتری نیز خواهد کرد. بعد از اینکه محتواهای خود را در سایت بارگذاری کردید ، این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از ابزار های آنالیز مانند گوگل انالیتیکس ، مقالات برتر یا تاپ را مشخص کنید. برای آنکه بیشتر با فرایند سئو آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم SEO به زبان ساده را مطالعه نمایید.

لینک های مرتبط و با کیفیت می توانند تاثیر مثبت داشته باشند، اما لینک های نامربوط و مصنوعی می توانند به وب سایت آسیب بزنند. بهتر است با تحقیق و انتخاب دقیق، بک لینک های ارزشمند را با توجه به موضوع سایت خود انتخاب کنید. در نتیجه همانطور که مشاهده می شود سئو داخلی و سئوی خارجی، وب سایت ها را از جنبه های مختلف بهینه می کنند. ترکیب هوشمندانه این دو استراتژی می تواند به شما در رسیدن به اهداف خود در گوگل و سایر موتور های جستجو کمک کند و ترافیک و سطح دسترسی وبسایت شما را برای کاربران اینترنت افزایش دهد.

برای اینکه بتوانیم وب سایتمان را به صفحه اول گوگل آوریم چندین راه وجود دارد که یکی از این راه ها سئو وب سایت است. بهینه سازی سایت 200 فاکتور سئو دارد که در مقاله سئو چیست به بخشی از این 200 فاکتور اشاره کردیم. یکی دیگر از مراحل مهم پس از ساختن بک لینک‌ها براساس تمام موارد ذکر شده، بررسی کیفیت و درستی عملکرد این‌ لینک‌ها در جایگاه مناسب خود است. در واقع از انجایی که ممکن است بک لینک‌ها گاهی با مشکل روبه‌رو شوند، لازم است تا بر روی آن‌ها بررسی نیز صورت گیرد. ابزارهایی چون کنسول جست‌وجوی گوگل، از مواردی هستند که برای نظارت بر روی لینک سازی خارجی و نحوه کارکرد بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند و به نوعی متخصص در این زمینه می باشند بر این باور هستند که لینک های خارجی منبع بسیار مهم و تاثیر گذار در بدست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو می باشند. صفحات بدون لینک که به آن‌ها صفحات Orphan یا یتیم نیز نیز گفته می‌شود، صفحاتی هستند که از زمان ایجاد تا به حال از هیچ صفحه دیگری به آن‌ها لینک نشده است. همانطور که در بخش اهمیت لینک سازی داخلی صحبت کردیم، یکی از راه‌های ورود صفحه جدید شما به ایندکس گوگل این است که از صفحه‌ای که قبلاً در ایندکس وجود داشته به این صفحه جدید لینک دهید. بنابراین سعی کنید هیچ صفحه‌ای را بعد از ایجاد بدون لینک باقی نگذارید و اگر هم اکنون چنین صفحاتی دارید، حتماً آن‌ها را شناسایی کرده و با استراتژی‌ای درست برای همه آن‌ها لینک سازی داخلی انجام دهید. بهتر است فرایند لینک سازی داخلی را به مانند یک جریان جاری در تمام طول فعالیت خود ببینید و برای انجام همیشگی آن یک استراتژی مدون کنید.

اما وجود لینک های نوفالو در بحث بک لینک های شما کاملا ضروری و الزامی است و شما باید در هنگام بک لینک زدن از این لینک ها نیز استفاده کنید تا نحوه بک لینک ساختن شما طبیعی تر نمایش داده شود و گوگل به شما شک نکند. راه های مختلفی وجود دارد که با آن می توان یک لینک خارجی به وردپرس اضافه کرد. منو های ناوبری جدید ساخت، لینک های دکمه طراحی کرد و بسیاری مسائل دیگر. احتمالا فقط باید بدانید که چگونه لینک ها را به پست ها و صفحات خود اضافه کرد.

بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مترادف و متنوعی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در رتبه بندی گوگل به دست بیاورید. نوع خاصی از ساخت لینک می باشد که از فروم ها یا همان تالارهای گفتگو به عنوان پلتفرم اصلی استفاده می کند. این بک لینک ها اعتبار وب سایت شما را بالا می برند و رتبه شما را در صفحات گوگل بالا می برند. لینک سازی درست در قالب انواع لینک داخلی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، درست مانند همان تابلوهای راهنمایی است که در ابتدای این مقاله برای یک شهر فرضی مثال زدیم. داشتن یک استراتژی دقیق و هوشمندانه برای استفاده از لینک‌ها در صفحات، سبب ایجاد ساختاری منسجم و کاربرپسند خواهد شد. شما با ارجاع دادن به مطالب دیگر خود در یک صفحه ارزش صفحات داخلی سایت خود را افزایش می‌دهید و به قول بازاریان از این جیب به آن جیب انجام می‌دهید.

اگر بخواهید فقط از لینک های فالو استفاده کنید ، در این حالت بسیار مشکوک عمل کرده اید. زیرا بسیاری از وبسایت ها برای اینکه قصد اهدا کردن اعتبار به سایت ها را ندارند از لینک های نوفالو استفاده می کنند و سایت شما نباید استثنا باشد. در فروم های فعال در حوزه تخصصی کاری خود جستجو کنید و لینک سایت خودتان را در آن ها قرار دهید. البته این حالت ممکن است برای لینک های به خارج شما هم پیش بیاید و صفحات مقصد حذف شده یا لینک آنها را اشتباه وارد کنید که بازهم باعث ورود کاربر به صفحات 404 در سایت های دیگر خواهد شد. به‌صورت کلی می‌توان گفت استفاده از سایت‌هایی که مرتبط با زمینۀ کاری شما هستند، نتیجه و بازدهی بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.

پس شما نمی خواهید به هیچ وب سایت قدیمی پیوند دهید زیرا بسیاری از آنها هیچ ارزشی برای وب سایت شما نخواهند داشت. برای اضافه کردن یک لینک خارجی به پست یا صفحه خود، فقط باید از یک ویرایشگر بصری استفاده کنید. اگر آن را به پستی که قبلا ایجاد کرده اید اضافه کنید، می توانید آن پست را برای ویرایش باز کنید. شاید این موضوع را برخی از شما دوستان که اطلاع چندانی از سایت ندارید ندانید که انکرتکست هایی که در لینک ها قرار داده می شوند اغلب توسط خود انسان ها نوشته می شوند که معمولا برای اینکه محتوا را درون سایت نشان دهند بسیار موثر هستند.

وقتی لینکی از یک وب سایت به وب سایت شما پیوند یابد، معمولاً به عنوان “لینک ورودی” یا “لینک برگشتی” شناخته می شود و هنگامی که شما به وب سایت دیگری لینک می دهید، تحت عنوان لینک خروجی در سئو قرار می گیرد. بسیاری از حوزه‌های کسب‌وکار، دارای دایرکتوری هستند که با درج اطلاعات خود در آن می‌توانید به سایت خود لینک بدهید و کاربران هدف خود را جذب کنید. دایرکتوری‌ها، سایت‌هایی هستند که اطلاعات کسب‌وکارهای مختلف را یک جا جمع می‌کنند و به کسانی که به دنبال آن هستند ارائه می‌دهند.

در روزهای آغازین اینترنت، موتورهای جستجو به شدت به عوامل داخلی صفحه مانند متا تگ‌ها و چگالی کلمات کلیدی متکی بودند تا ارتباط یک صفحه وب را با عبارت جستجو شده تعیین کنند. بااین‌حال، هرچه تعداد کاربران بیشتر شد، موتورهای جستجو به روش بهتری برای اندازه‌گیری اعتبار یک صفحه نیاز داشتند. برای آنکه بهتر متوجه تاثیر لینک داخلی بر سئو یک سایت شوید قصد داریم در ابتدا کمی به نحوه عملکرد ربات گوگل بپردازیم. گوگل برای آنکه بفهمد محتوای سایت شما چیست و ارزش آن چقدر است از لینک ها استفاده می کند.

قسمت 2 بهترین استراتژی تولید محتوا در سئو

موتورهای جستجو برای لینک‌های وب‌سایت‌های باکیفیت و مرتبط بیشتر از لینک‌های وب‌سایت‌های بی‌کیفیت و نامربوط ارزش قائل هستند. تا پیش از رونمایی گوگل از الگوریتم پنگوئن در سال 2012 کافی بود انکرتکست شما برای لینک سازی داخلی همان کلمه کلیدی صفحه مقصد باشد تا رتبه و امتیاز مطلوب کسب شود. گاهی طولانی شدن یک انکر تکست باعث عدم توجه کاربر می‌شود؛ حتی اگر آن را بولد، رنگی و چشم نواز کرده باشید.

شما می توانید از کلمات کلیدی آن مقاله به عنوان انکر تکست استفاده کنید اما پیشنهاد می کنیم در موارد مختلف کمی خلاقیت به خرج دهید و همیشه همان عبارت همیشگی را به کار نبرید. لینک‌های اسپانسری همانطور که از نام‌شان پیدا است، لینک سازی‌هایی است که با هدف تبلیغ، حمایت و یا مواردی از این دست و در ازای دریافت پول انجام می‌شود. این نوع لینک و UGC در سال 2018 توسط گوگل معرفی شدند تا در کنار فالو و نوفالو به عنوان روش‌هایی برای شناسایی دقیق‌تر نوع لینک استفاده شوند. وردپرس و دیگر پلتفرم‌های پیش ساخته افزونه‌هایی برای لینک سازی و قرار دادن آن در محتوا دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در دل محتوای خود، لینک دیگر مطالب سایت خود را نیز قرار دهید. تبادل لینک های غیر مرتبط و مکرر می تواند به جای کمک به بهبود سئو، به سایت آسیب برساند. قبل از تبادل لینک، بهتر است وبسایت ها را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که این روش بهینه سازی طبق استانداردهای معتبر انجام می شود.

  • اضافه کردن یک لینک در یک دایرکتوری آنلاین، انجمن یا فروم ها، امضای پست وبلاگ، خرید لینک متنی و … از این دست لینک سازی است.
  • فقط کافی است تا این تخصص را به صورت حرفه ای آموزش ببینید که ما در این آموزش لینک سازی خارجی از 0 تا 100 بک لینک را به شما توضیح داده ایم.
  • پیشنهاد می‌شود این نکات را در قالب پادکست ضبط کرده و در پلتفرم‌های ارائه کننده قابلیت اشتراک پادکست همراه لینک و اطلاعات مربوط سایت‌ خود قرار دهید.
  • برخی از سایت‌ها در قسمت کامنت، آدرس سایت را می‌پذیرند و نام شما را به آن آدرس پیوند می‌دهند، پس می‌توانید بجای نام خود از انکرتکست مدنظرتان استفاده کنید.
  • آموزش ahref را می توانید در این دوره به صورت تخصصی به همراه آموزش ابزار moz مشاهده کنید.
  • اگر کار شما در شبکه‌های اجتماعی است و در زمینه سئو فعالیت می کنید، حتما ارزش این کار را می‌دانید.

وبلاگ ها به دلیل اینکه از اعتبار دامنه بالایی برخوردارند ، می توانند منبع خوبی برای لینک گرفتن باشند. البته در این روش موتور های جست و جو تاکید دارند زمان خود را روی کار های دیگر صرف کنید. لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید از طریق آن ها سرعت ایندکس مطالب شما را به شدت بالا میبرد.

لینک دهی به سایر صفحات به مخاطب نشان می دهد که شما علاوه بر این مقاله، مطالب دیگری نیز برای عرضه دارید. شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و صفحاتی را به آن ها معرفی کنید تا با خواندن آن ها پاسخ سوالاتشان را پیدا کنند. با این کار بازدیدکنندگان شما به شکلی عمیق تر با موضوع آشنا شده و برای کسب اطلاعات بیشتر به گشت و گذار در سایت شما مشغول می شوند. لازم به ذکر است که برای تعداد لینک داخلی در یک صفحه وجود ندارد اما دقت کنید که تمامی صفحاتی که به آنها لینک دهی می کنید باید برای مخاطب مفید باشند.

با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مناسب، محتوای خود را بهینه سازید تا در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود. تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید. بنابراین، گرفتن مصنوعی هزاران لایک برای پست‌ها، هیچ کمکی به وب‌سایت شما نخواهد کرد. اما، اگر یک پست در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه واقعی قرار گیرد یا حتی در فضای‌مجازی منتشر شود، این موضوع تاثیر غیرمستقیمی بر رتبه‌بندی شما خواهد داشت. پست‌های پرطرفدار توسط هزاران نفر دیده شده و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

افزایش شانس لینک گرفتن محتوای قدیمی سایت

پسورد خود را فراموش کرده اید؟ لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید. استفاده از سئو در دنیای مدرن برای رسیدن به جایگاه بالاتر در سایت‌ها و مرورگرهای مختلف اهمیت بسیاری دارد. زمانی که شما دچار جریمه شده باشید باید در قدم اول صبر کرده و به تحلیل بپردازید و ببینید علت اینکه پنالتی یا جریمه شده اید چیست. اصولا در سایت های ایرانی علت پنالتی شدن استفاده از لینک های مضر و اسپم می باشد که ممکن است توسط رقیب شما انجام شده یا خودتان اشتباها آن ها را ساخته باشید.

سئو خارجی یا off-page SEO، به صورت کلی به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می‌شود که یک کارشناس سئو و یا وبمستر در خارج از سایت (پیشخوان مدیریت سایت) برای بهبود عملکرد و رشد سایت انجام می دهد. به طور کلی اینکه تعداد دامنه های مرتبطی که به شما ارجاع می دهند روند صعودی داشته باشد خوب است. این بدان معنی
است که در طول زمان وب سایت های بیشتری به شما متصل خواهند شد. در واقع در مطالعه ای که برایان انجام داد تعداد حوزه های اشاره منحصربفرد قوی ترین همبستگی در کل مطالعه بود. وب سایت هایی که دارای حوزه ارجاع بیشتری بودند رتبه های بالاتری داشتند. برعکس سئو داخل سایت بهینه سازی بیرونی سایت کاملا خارج از سایت انجام می گردد،سئو خارجی در عمل شامل دریافت سیگنال های مثبت از سایت های دیگر به سایت خود می باشد.

بک لینک های نوع پروفایلی، کامنتی و فرومی و انجمنی و … کاملا واضح و مشخص هستند و دیگر نیازی نیست درمورد آن ها به شما توضیحاتی را اعلام کنیم. همانطور که در بخش بالا نیز توضیح داده شد می توان از طریق بخش کامنت یا نظرات مقالات نیز لینک سازی کرد. دسته ای از لینک ها وجود دارند که در ازای قرار گرفتنشان در سایت های معتبر پول دریافت می شود، این لینک ها اسپانسری نام دارند. دسته ای از لینک ها وجود دارد که موتور جستجو به آنها توجه نکرده و دنبال نمی کند. لینک های nofollow که به شما کمک می کنند تا از برخی سیستم های جریمه گوگل در پی استفاده بیش از حد برخی از لینک های خارجی جلوگیری کنید.

به صورت تئوری، یک پست مهمان می تواند شامل بیش از 10 بک لینک باشد، البته وب سایت هایی با اعتبار بالاتر معمولا محدودیت هایی دارند. بک لینک به لینکی گفته می‌شود که از یک سایت دیگر به دامنه یا یکی از لندینگ‌های ما داده شده است. زمانی که یک سایت به آدرس شما لینک می‌دهد، در واقع در حال انتقال اعتبار و پیج رنک به سایت شماست.

حتماً بعد از لینک دهی رنگ کلمات لینک شده را تغییر داده و آن‌ها را بولد کنید. اگر چه در انتخاب رنگ آزاد هستید و برخی با توجه به رنگ سازمانی و یا دیزاین قالب سایت خود این رنگ را انتخاب می‌کنند، اما طیف رنگی آبی برای این کار در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم‌تر است. این فرآیند شامل طراحی لوگو، نام، شعار، رسانه‌ های تبلیغاتی، استفاده از رویدادها و تجارب مشتری و سایر عوامل است که باعث شناسایی و تمایز برند در بازار می ‌شود. برندسازی به شرکت ‌ها کمک می‌ کند تا با افزایش شناخت و اعتبار بین مشتریان خود، رقابت قوی ‌تر در بازار داشته باشند. با انتشار خبرها و مقالات در رسانه‌ های آنلاین، لینک ‌های برگشت به وب سایت شما را در دسترس عموم قرار داده و شناخت برند را افزایش می دهد. همچنین لازم به ذکر است که تقریباً تمام پیوندهایی که از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید “nofollow” هستند، به این معنی که توسط موتورهای جستجو نادیده گرفته می‌شوند.

ما در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، روش های ساخت لینک خارجی را به صورت طبیعی، بیان می کنیم تا شما با استفاده از این روش ها دیگر دچار پنالتی گوگل نشوید. الگوریتم پنگوئن در گوگل توانایی آن را دارد که لینک سازی مصنوعی را تشخیص داده و سایت مورد نظر را در کلمه لینک سازی شده حذف کند. از همین رو توجه به چگونگی لینک سازی مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خود به عنوان یک ریسک بالا شناخته می‌شود. ساخت بک لینک برای یک سایت که با نام‌های دیگر اکسترنال لینک یا بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی است که از یک سایت برای سایت دیگر داده می‌شود. این لینک‌ها که برخلاف لینک سازی داخلی، خارج از یک سایت قرار داشته و دو مقصد کاملا متفاوت با آدرس‌های مختلف دارند، به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرند.

از آنجایی که اغلب اوقات ریدایرکت 301 (دائمی با تمام امتیازات سئو) انجام می‌گیرد، بنابراین این کار می‌تواند سابقه یک صفحه معتبر را نیز خراب کند. بنابراین نشانی صفحات ریدایرکت شده خود را در صفحاتی که از آن‌ها به این صفحه لینک سازی انجام شده تغییر دهید تا به این مسئله بر نخورید. برای این کار پیشنهاد می کنیم در صفحه ای با عنوان “درباره ما” کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنید و داستان شکل گیری برندتان را برای آن ها توضیح دهید. از آنجایی که چنین صفحه ای برای سایت شما از اهمیت بالایی برخودار است باید آن را در معرض دید مخاطب قرار دهید تا هر کس که می خواهد درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کند به این صفحه هدایت شود. پس با لینک دهی داخلی کاری کنید که بازدید کنندگان با یک کلیک بتواند به این مطلب دسترسی پیدا کنند. همانطور که چگالی و پراکندگی کلمات کلیدی در محتوا اهمیت دارد، میزان پراکندگی لینک‌ها نیز حائز اهمیت است.

همانطور که می‌دانیم، با لینک دهی داخلی بخشی از اعتبار صفحه اول به صفحه دوم منتقل می شود، پس اعتبار صفحه اصلی هر سایت نیز بین تمامی لینک های موجود در آن به اشترک گذاشته می شود. پس از آنکه این اعتبار به صفحه زیرین منتقل شد مجددا بین تمامی لینک های داخل آن صفحه تقسیم می شود و این روند به همین ترتیب ادامه پیدا می کند. به این مفهوم، «عصاره لینک» یا «لینک جویس» یا Link Juice یا Link Equity گفته می شود.

این محتوا و متن ها می توانند به شکل عبارت های کوتاه یا آدرس صفحه سایت باشند. External Links یا همان لینک خارجی به لینک هایی گفته می شود که به یک دامنه به غیر از دامنه ای که بر روی آن قرار دارید اشاره دارد. برندسازی به مجموعه فعالیت ‌ها و استراتژی ‌هایی گفته می ‌شود که به منظور ساختن و تقویت برند یک شرکت یا محصول انجام می ‌شود. به عنوان مثال، لینکی از یک وبلاگ معمولی، ارزشی مشابه با لینک یک وب‌سایت خبری پربازدید یا هر وب‌سایت قابل اعتماد دیگری در اینترنت را ندارد.

نوشتن پست مهمان به معنای ارائه محتوایی باکیفیت برای وب‌سایتی دیگر با هدف دریافت بک لینک به وب‌سایت خود است. در این روش، شما به عنوان یک نویسنده، یک مطلب جذاب و باکیفیت برای وب‌سایت دیگری می‌نویسید و در این مطلب، به وب‌سایت خود لینک می‌دهید. برای نوشتن پست مهمان، ابتدا باید به دنبال وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود بگردید و سپس با ارسال درخواست به مدیر وب‌سایت، از او بخواهید که شما را به عنوان یک نویسنده مهمان برای وب‌سایتشان بپذیرند. پس از پذیرش درخواست، باید محتوای مورد نظر را با رعایت قوانین و محدودیت‌های وب‌سایت مقصد بنویسید و در انتها لینک به وب‌سایت خود را درج کنید. فراموش نکنید که گوگل تمام تمرکز خود را بر روی رضایتمندی کاربران قرار داده و از روی رفتار آن‌ها می‌تواند به سادگی تقلب‌های شما را تشخیص داده و برای هر اشتباه شما تنبیهی قائل شود.

لینک سازی شامل روش ها و تکنیک های بسیاری است که به صورت کوتاه و مختصر به برخی از آن ها اشاره می کنیم. محمد نصیری(مدرس) در هر جلسه نکات و مفاهیم را به صورت کاملا عملی مطرح می کند و استراتژی های مورد نیاز هر کسب و کار با دلیل و منطق در دوره گفته شده است. او حالا جوانی 24 ساله است که به سمت درک مفاهیم و تشخیص لینک های مصنوعی و…

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ [+ مزایای ثبت لوکیشن در گوگل مپ]

نام بردن از سایت شما در این انجمن ها و اتاق های گفتگو، بسیار مفید است و از نظر برخی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، بهترین تبلیغ محسوب می شود. حضور فعال در انجمن‌ها و پاسخگویی به سوالات، موجب جلب مشتری و هدایت کاربران به سایت شما می شود. بنابراین لینک سازی خارجی در سایت های مرتبط و مفید را از نظر دور ندارید. استراتژی لینک سازی خارجی، یک برنامه بدست آمده از تحلیل های مختلف است که در آن چگونگی لینک سازی خارجی مبتنی بر اهداف کسب و کار و شرایط آن مشخص می شود. در این برنامه جزییات مواردی همچون چه زمانی بهترین زمان لینک سازی خارجی است، چه روشی برای ساخت لینک خارجی خوب است، چگونه لینک خارجی بسازیم، کجا لینک خارجی بسازیم، مشخص می شود.

بنابراین سوالی که پیش می‌آید این است که از چه راهکاری می‌توان استفاده کرد که هم ریسک کمتری داشته باشد و هم مخاطب بیشتری را به همراه خود وارد سایت کند؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که از چه روش جایگزینی می‌توانید استفاده کنید. اگر لینک دهی داخلی را به درستی انجام دهید می توانید بازدید صفحاتی که برایتان اهمیت ویژه ای دارند را به میزان قابل توجهی بالا ببرید. برای این کار باید مطالب مناسبی برای لینک دهی انتخاب کنید و بازدید کنندگان را به صفحات ارزشمند سایت تان هدایت کنید.

برای سئوی سایت فروشگاهی، پزشکی، شرکتی و… اصول و عناصر را به‌صورت صحیح انجام دهید. سایت‌های خارجی بسیاری وجود دارد که به راحتی می‌توانید در آن‌ها لینک سازی انجام دهید. انواع این سایت‌ها از نوع فروم‌ها، فرم‌سازها، سایت‌های مجله‌ای و ایجاد لینک پروفایلی می‌باشد. شما برای لینک سازی خارجی می‌توانید از بسیاری از بلاگ‌های خارجی استفاده کنید. این بلاگ‌ها هم می‌توانند فارسی و هم می‌توانند به زبان‌های دیگر باشند. چند سالی است که بازار تولید محتوا بسیار داغ است و تقریباً هیچ کسب و کاری وجود ندارد که دست به تولید محتوا نزند!

بنابراین، فعالیت های بازاریابان در شبکه های اجتماعی و تلاش برای جلب توجه کاربران و افزایش سوشال سیگنال‌ ها می ‌تواند به بهبود رتبه سئو خارجی کمک کند. در روش لینک بیلدینگ، لینک ‌های برگشت به وب سایت شما در دیگر وب سایت ‌ها قرار می‌ گیرند. لینک ‌های کیفی و معتبر باعث افزایش رتبه سئو شما در موتورهای جستجو می‌شود.

فروم‌های آنلاینی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را پیدا کنید و در آن ها فعالیت کنید. این به شما کمک می کند که یک فرد متخصص شناخته شوید و باعث افزایش شهرت شما می‌گردد. در بعضی از فروم‌ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینک‌ها توسط موتورهای جستجو پیمایش می‌گردد. از آن جا لینک سازی داخلی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است، پس اهمیت آن برای سئو ی یک وبسیات بسیار بالا است. اما اهمیت آن در کجا قرار دارد؟ گوگل به وضوح اعلام کرده است که سایت هایی را که از دیگر سایت ها به آن ها لینک داده شود و لینک طبیعی باشد، را در اولویت سرپ خودش نشان میدهد. اما چطوری لینک طبیعی بسازیم؟ مگر دیگران حاضرنف همینطوری به ما لینک بدهند؟ پاسخ قتعا خیر است، اما با توجه به یک استراتژی لینک سازی داخلی کاملا میتوان لینک سازی را طبیعی جلوه داد، بدون اینکه گوگل بفهمد و سایت ما را جریمه کند.

  • پس از اینکه حدود تعداد لینک های مورد نیاز برای صفحات و سایت شما و روش لینک سازی ترجیحی در فضاهای مختلف مشخص شد، حال می توانیم یک برنامه زمان بندی برای آن بنویسیم.
  • اما امروزه و با توجه به پیشرفته تر شدن الگوریتم های گوگل به هیچ عنوان نباید چنین کاری انجام داد.
  • گوگل این نوع از لینک ها را بسیار دوست دارد زیرا طبیعی ترین لینک ها به شمار می آیند.
  • برخی از فروم‌ها تنها درصورتی لینک‌ها را نمایش می‌دهند که در آن سایت حساب کاربری داشته باشید و وارد آن شده باشید.
  • زمانی که یک سایت به آدرس شما لینک می‌دهد، در واقع در حال انتقال اعتبار و پیج رنک به سایت شماست.
  • به یاد داشته باشید که اپ هایی نظیر تلگرام شبکه اجتماعی محسوب نمی شود و تنها یک پیام رسان هستند.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تنوع انکر تکست به بهبود ساختار لینکسازی خارجی و سئو خارجی وبسایت شما کمک می کند. سئوی خارجی بسیار ارزشمند است زیرا به موتورهای جستجو می‌گوید که وب‌سایت شما برای کاربران وب مهم است. بنابراین، سرمایه‌گذاری روی تکنیک‌های سئو خارجی، راز برتری در رقابت تنگاتنگ رسیدن به رتبه 1 نتایج جستجو است. در لینک سازی خارجی اصلا و ابدا نباید از یک کلمه کلیدی یا انکر تکست خاص استفاده کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که لینک سازی خارجی به تنهایی نمی‌تواند بهبود رتبه سایت شما را تضمین کند، بلکه باید با روش‌های دیگر سئو مانند سئو داخلی و تکنیکال ترکیب شود. در چند ماه اول راه اندازی سایت صرفا به تولید محتوای باکیفیت در حوزه کسب و خود بپردازید و انجام درست این کار باعث می شود گوگل یک درک صحیحی از موضوع سایت پیدا کند و سایت شما به درستی دسته بندی شود. ویکی دمی در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، صفر تا صد آموزش لینک سازی خارجی را برای شما بیان کرده است که با مطالعه آن نکات مهمی را می آموزید. اگر تمایل دارید، می توانید به آزمون تستی که در انتهای این مقاله آورده شده است، پاسخ دهید و دانش خود را با خواندن این مقاله محک بزنید.

در این مقاله آموزشی قصد داریم صفر تا صد اصول لینک سازی خارجی را با هم بررسی کنیم. تولید محتوای قوی، محتوای معتبر، استفاده از رپورتاژ آگهی، بررسی رقبا، ایجاد وبلاگ، استفاده سفارش بک لینک از فروم، استفاده از کتاب الکترونیک و استفاده از شبکه‌های اجتماعی. شما برای لینک سازی خارجی و استفاده از بک لینک، باید از منابع مورد اعتماد و معتبر استفاده کنید.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

No images found in the media library. معرفی سایت 777cash.org: آینده شرط بندی آنلاین
No images found in the media library. معرفی سایت 777cash.org: مرجع معتبر شرط بندی آنلاین
No images found in the media library. رازهای نهفته در تعبیر خواب: دنیای ناشناخته خواب‌ها
No images found in the media library. پرده‌برداری از رازهای تعبیر خواب: سفری به دنیای خواب‌ها
No images found in the media library. رازهای موفقیت در سفارش لینک سازی: کلید رشد آنلاین شما!
No images found in the media library. مقدمه‌ای بر مقالات روانشناسی درباره پریود در appsms.ir
تماس با ما